Založ si blog

Zima, zima, stále zima…

Je mi stále zima. Nemôže ma nič zohriať. Skúšam teplé ponožky, hrubé kabáty, šály, šálky čaju. Nič nepomáha. Tak to skúšam s láskou. Skúšam sa do nej obliecť ako do veľkého zimníka, čo ma obklopí a bude ma chrániť. Tá láska, čo mi zostala je skôr vesta, ktorá kedysi bývala veľkým huňatým svetrom a niekto z nej nešikovne ustrihol rukávy. A zašil konce tak nešťastne, že sa stále párajú. Snažím sa tú vestu zašiť, nie je pekné chodiť v rozpáranom šatstve. Ešte stále cítim to málo tepla, čo z nej sála. Nezohreje celkom, ale ja si ju chránim ako jediný poklad. Premýšľala som nad tým, že si našijem rukávy z iného svetra, ale viem, že by to bola plátanina, ktorá by ani mne nedávala zmysel.  Možno by sa konce neuchytili a vesta by zapadla do kúta mojej skrine ako niektoré ostatné kusy, ktoré nezahrejú, ale je mi ľúto vyhodiť ich. Nechcem ani novú vestu, potešila by ma tá stará, ktorá mi robila spoločníka, zahriala, potešila. Je ťažké nájsť novú. Jedinečnú, s copyrightom. Bolo krásne na chvíľu necítiť zimu. Tú príšeru prenikajúcu pod kožu, do kostí. Ja viem, že sa ešte dá nájsť nová a hrejivá vesta, ba dokonca sa možno objaví sveter, ktorý zahreje. Áno, bude iný. Z iného materiálu, inej kvality. Teším sa na to teplo, ktoré príde.

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 273227x
Priemerná čítanosť článkov: 4793x

Autor blogu

Odkazy