Založ si blog

Slovenská ambasáda v Abu Dhabi – to nepochopíš

Nerobím adrenalínové športy, stačí raz za pol roka zavolať do Kráľovsta ľadu aka Slovenskú ambasádu v Emirátoch.

Tentokrát som mala nesmierne komplikovaný dotaz – čo je potreba k sobášu dvoch ľudí opačného pohlavia a inej národnosti. Uviedla som príklad – Slovenka a Talian.

Predpokladaná odpoveď „To sa nedá“ bola „prekvapujúco“ blízko k všeobecnému prístupu všetkých zodpovedných pracovníkov tejto malej, železnou bránou uzamknutej Samotky, ktorej náplňou práce je odpinkať všetky dotazy bejsbalovou pálkou namierenou priamo do mozgu slovenských občanov vyskytujúcich sa v Emirátoch.

Pretože som človek vytrvalý, nezlomný a pripravený, ba dokonca vycvičený na tento rýdzo slovenský prístup, skúšala som tipovaciu hru a pýtala som každého z „vyvolených“ posluhovačov slovenského byrokratického molocha rozpínajúceho sa sa na dvoch poschodiach malej vilky v hlavnom meste Emirátv.

Dalo by sa povedať, že som dostala vždy inú odpoveď. Nielen to, ja som vždy dostala príbeh, nad ktorým by sa najlepší slovneskí dramaturgovia červenali až tak, že by vrátili diplomy, ceny a ešte by slovenskému divákovi zaplatili odškodné za ujmu na zdraví.

Dalo by sa povedať, že som dostala odpoveď. To, že bola práve stopercentne vyfabulovaná a podaná tak, že človek majúci slabšiu povahu, by tam asi niekomu nasypal hrachu popod nohy, by až tak nevadilo.

Čo mi vadilo, bola postupná gradácia rozprávok. Rozdiel s Dobšinským bol iba v tom, že som sa nedočkala šťastného konca.

Ale aby som nepredbiehala, začneme úvodom.

Cŕŕŕŕŕŕn, cŕŕŕŕn!

„Hello, Slovak Embassy.“

„Dobrý deň, mám dotaz.“

„Speak English, please.“

Prekvapenieeeeeeee… Telefón na Slovenskej ambasáde, pre Slovensko vyčlenej maličkej zemi, dvíha slečna z Maroka. Ani ťuk po slovensky. Na môj dotaz, prečo, som dostala odpoveď, že predsa pracuje v arabskej krajine, a teda musí ovládať arabsky. Cítila som tlak v hlave, ušiach a medzizubných priestoroch. Argument, že pracuje pre Slovákov, na slovenskom uzemí je I.R.E.L.E.V.A.N.T.N.Ý.! To nevadí. Potrebovala som informáciu, tak som pokračovala ďalej, v angličtine.

“Mohli by ste mi, prosím, potvrdiť, aké dokumenty sú potrebné pre sobáš na ambasáde v prípade dvoch rozdielnych národností?“

„To sa nedá, my sobášime iba Slovákov.“

Sú chvíle, keď človek nemá slov, nemá argumenty. A potom sú chvíle, keď si raz kúpi prak a ten zásadný orgán, ktorý sa u niektorých jedincov nevyvinul k dennému použitiu zvaný mozog, dotyčnému vystrelí z hlavy.

Volám na taliansku ambasádu.

Zdvihol mi Talian, v taliančine, angličtine – samozrejme, akákoľvek národnosť je u nás vítaná. 5 minút. Výsledok – dostala som informáciu.

Je pravdou, že Taliani asi nikdy nebudú mať svoj vesmírny program, ale medzi sebou sa chovajú pekne. Dokonca sa chovajú slušne aj k príslušníkom inej národnosti.

O tri mesiace neskôr.

„Hello. Slovak Embassy.“

„Hello, môžeme slovensky?“

„No, English, please.“

„OK.“

Pokračujem v angličtine.

„Môžete mi, prosím, povedať, aké dokumenty sú potrebné pre sobáš dvoch Slovákov opačného pohlavia na ambasáde?“

„To neviem. A konzul je odcestovaný. A jeho zástupca tiež. Zavolajte si o také 2-3 týždne.“

Sánku zo zeme som zbierala ešte asi pol hodinu.

O 3 týždne neskôr.

„Hello. Slovak Embassy.“

„Hello, môžeme slovensky?“

„Áno, samozrejme.“

„Prepáčte, slečna z Maroka má dovolenku“?

„Áno. Čo potrebujete?“

„Možete mi, prosím, povedať, aké dokumenty sú potrebné pre sobáš dvoch Slovákov opačného pohlavia na ambasáde?“

Ticho.

„A oni majú trvalý pobyt v Emirátoch?“

„Nie, moji známi prídu na dovolenku a chcú sa tu aj vziať.“

„No, ale to my nerobíme, to musia byť ľudia, čo tu žijú, my nesobášime ľudí, čo tu nemajú trvalý pobyt.“

Mimoriadne obsažné.

„Prepáčte, len tak by ma zaujímala štatistika, koľko Slovákov sa vám tu, na ambasáde zosobášilo?“

„Nula.“

„Aha, takže s tou štatistikou ani nechceme začať, áno?“

„Pozrite sa, je to komplikované a máme na to podporu v zákone a v papieroch. Nám to Emiráty, ako hostiteľská krajina umožnila iba nedávno (a my sme retardovaní a neschopní sa na to pripraviť!) a my proste sobášime iba Slovákov s trvalým pobytom na území Emirátov.“

Som vďačná kamarátom, ktorí mi pri poslednej návšteve priniesli Juniperus Brandy, aka borovičku! Na zdravie!

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 271662x
Priemerná čítanosť článkov: 4766x

Autor blogu

Odkazy