Založ si blog

Za slovenské zdrobneninky dávam páčika!

Ahojček! Trošičku som sa pogrckala z tých milučkých článočkov kade-tade na internete. Nehovoriac o krásnučkých príhovoroch našich dámičiek v Správach, Najlepších správach, Super správach a iných správičkovských reláciách obohacujúcich nás ako prvé hovienko prvorodeného malinkého drobčeka, či malej princezničky. V našej krásnej zemičke nežijem už pekných pár rôčkov, ale aj po tých rôčkoch som naozaj celá vytešenučká z toho, že angličtina takéto przniace zdrobneninky nemá. Veľmi mi chýbajú všetky tie prekrásne slovíčka, ktoré sa pohrávajú s mojím zdravým rozumčekom a nemôžem si pomôcť, ale máme to tam, milí kamaráti, kamarátky, mamičky, tatinkovia, babičky, deduškovia a vôbec, celý prekrásny slovenský národík: Máme tu víťaza Najkrajšieho slovenského slovíčka za rok 2009.

  1. čučoriedka
  2. bábätko
  3. anjelik
  4. guľôčka
  5. mamička
  6. cencúľ
  7. žriebätko
  8. žubrienka
  9. láska
  10. mamulienka

 

pravopis

 

Áno, neaktuálna som. A som si toho vedomučká, ale až teraz sa mi začal nožíček otvárať, lebo si neprečítam ani jeden článoček s malilinkou diskusiou pod ním, aby som sa nemusela trošičku dogrckať. Je strááááášne nespravodlivučké, že chudáčikovi pánovi vydavateľovi a oteckovi tejto krásnej myšlienočky sa nepodarilo pretlačiť take krásne slovíčko ako vopcháčik (nie, nejedná sa o vulgárne vyjadrenie penisu, ani popis prípadného stáleho kamaráta s regulérnou návštevou u vás/u neho v byte za účelom sexuálnych aktivít). Vopcháčik, ako som sa dozvedela, je preklad z anglického hot-dog. Z toho by sa jeden skutočne pokakal, prípadne by dostal taku malú neliečiteľnú hnačičku a hodil by si také malé lasko na strom a tam sa pohupkával, kým by mu nožičky neprestali úplne kmitkať.

I som nedávno sedela na gaučíku, hovníku či inom kúsočku nábytočku a sedela som priklinčekovaná ako obrážtek na stene. Započúvala som sa do ľubozvučných slovenských slovíčok v jednej zo super relácií Topstárik, Smotánôčka, Sláviček a iné. Za všetky vyberám: dcérenka, mamičkovská, malinký, Nelinka, Ďurko (o vopcháčikovi ani zmienka!!!). Z týchto kladných citových zafarbení sa mi hlavička točila tak, že som ten ovládačík chytila do ručičky a pozorovala som letovú dráhu zemička-vzdúšik-zemička-zemička. Páčia sa mi aj tie krásne tóninky, čo naše milučké moderátorské esíčka vylúdia, keď si stúpajú na jazýčky (navzájom i samostatne).

Na konci si všetci zaželajme krásny dníček a dajme si k nemu jedno krásne ľahučké latéčko! Posielam pusinku a dávam veľkeho páčika s prostredníčkom všetkým, čo šíria našu krásnu slovenčinu!

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 273211x
Priemerná čítanosť článkov: 4793x

Autor blogu

Odkazy