Založ si blog

Prečo milujem Spojené Arabské Emiráty?

Chcem, aby moji ľudia žili lepšie teraz, nie o dvadsať rokov. Chcem, aby mali lepšiu zdravotnú starostlivosť teraz a nie o dvadsať rokov. Chcem, aby mali lepšie vzdelanie teraz a nie o dvadsať rokov. Toto odpovedal dubajský šejk na otázku amerického komentátora, ktorý chcel vedieť, prečo chce jeho výsosť šejk Mohammed postaviť všetko a teraz hneď… a prečo to má mať všetko atribút najväčšieho, najvyššieho. Odpoveď začal otázkou: A prečo nie, Steve? Skúsila som si predstaviť našu vládnu garnitúru – ktorúkoľvek, čo by asi tak odpovedali oni. V prvom rade by však musel moderátor prefrázovať otázku, ktorá by znela asi nasledovne: Kedy sa, vy prasatá nenažrané, konečne začnete zaujímať o ľudí a nie o svoje vrecká? Odpoveď: Nikdy, pán moderátor! My nikdy nebudeme mať dosť! Desať rokov nežijem na Slovensku a tu si na mňa spomenula naša zdravotná poisťovňa. List do vlastných rúk s „upozornením“, že si dva (slovom dva) roky neplatím zdravotné poistenie. Logika? Zabudnite! Stupídne papiere na to, že ma vlastný štát chce ožobračovať na daniach, poplatkoch, darmožráčskych spolkoch, sú požadované všade. Pýtam sa, prečo mám neustále niekomu dokazovať, že na Slovensku nežijem? Stále sa obhajovať pred akýmikoľvek ustanovizňami, čo pod rúškou krivých džungľových zákonov vyhrabú akúkoľvek zámienku totálne opominajúcu logiku na to, aby človeka ošklbali. Chcete papiere pre smetiarov, že neprodukujem odpad, keď na Slovensku nežijem? Prosím. Doručené v angličtine – ehm, nemohli by ste mi to preložiť, opýtala sa radová zamestankyňa – vykonávateľka vôle niekoho. Nemohla. Bodka. A ešte ma napadla znôška ostatných, lacných výrazov, ktoré sa sem nehodia. Na Slovensku by sme potrebovali prachatého šejka, ktorý by sa staral o svojich ľudí tak, ako sa stará dubajský alebo hociktorý zo šejkov v Emirátoch. Nie kadejakých pobehajov, čo hrabú pre seba tak očividne, že sa človeku dvíha žalúdok. Za ostatné mesiace som nebola schopná prečítať si jeden článok na webe o našej malej zanedbanej krajine, lebo už pri nápisoch mi šklbalo kútikmi, alebo som brala do rúk luk a šípy! Miestny šejk dá svojím ľuďom prácu (keď chcú), dá im bývanie (keď majú záujem), stopercentnú zdravotnú starostlivosť a vzdelanie. Stará sa nie o ich život, ale o ich život v blahobyte. Šejk má svoj maličký národ rád. Stavia im školy, škôlky, metrá, parky. Chce, aby sa jeho ľudia mali dobre. Chce, aby mali všetko, čo k životu potrebujú a aj to, čo je naviac, lebo na to má. Lebo vie, ako s peniazmi narábať, ako ich množiť a ako investovať – nie do seba. Do svojho národa! Keď chceš s vlkmi byť, musíš s nimi vyť. Nepáči sa ti? Daj si spiatočku. Čo na Slovensku? S vlkmi vyť? Veď ani to nepomáha. Keď sa jeden vlk pridá na Slovensku k druhému, tak sa začnú hrýzť. Neverím tomu, že sme chudobný národ. Ale všetko sme si nechali vziať. Oponentom odkazujem, že z hrdosti sa ešte nikdy nikto nenajedol. S prižmúrenými očami čakáme, čo nám zase vezmú a aký odpad na nás zhora vysypú. Od štátu, v ktorom som sa narodila, nečakám a nepožadujem nič. Ale že ten štát neustále chce niečo odo mňa, ma vždy dostane do vývrtky až do samého stredu  Zeme. Emiráty sú pre mňa pýchou a snahou o lepší život. Vždy je čo zlepšovať a aj tu vládnu pravidlá. Ale pravidlá s logikou, s výsledkom a k veci. Na Slovensku nepomôže ani vyhynutie generácií, ako niektorí tvrdia. Je to v nás. Dáme sa okrádať na každom kroku a ani malé záchvevy akejsi rebélie nám nepomôžu. Chce to bohatého šejka, ktorý bude milovať svoj národ a bude chcieť vidieť budúcnosť nielen pre seba, ale aj pre svojich ľudí, pre krv svojho národa. Dubaj svojho závideniahodného vodcu má. A čo Slovensko?

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 272543x
Priemerná čítanosť článkov: 4781x

Autor blogu

Odkazy