Založ si blog

Nech brouka žít alebo je trestné byť slobodná a bezdetná po tridsiatke?

Som si navarila vlastnú tému. Lebo mi je blízka. Lebo počúvam narážky, otázky a inotaje z každého rohu. Ešte odolávam a vysvetľujem, lebo mi na ľuďoch záleží. Nevadí mi, keď si myslia niečo iné, ale vadí mi, keď sa ma niekto snaží strčiť do vlastnej normy. Normy z hĺbky duše nemusím. Akékoľvek. Spútavajú ľuďom ruky a v horšom prípade aj dušu. Stavím sa, že baby v mojom veku, čo si prešli vzťahmi fungujúcimi i nefungujúcimi, boľavými i tými veselými a sú „stále“ slobodné bez detí vedia, o čom píšem. Tému deti dovolím rozoberať iba svojmu gynekológovi, lebo ten sa musí opýtať. Ale prečo si všetci myslia, že po tridsiatke sme na „zahodenie/poľutovanie/potrebujeme radu“, keď sme si neodrodili a nie sme „na porádku“, ako jedna pani povedala? Prečo niektorí predpokladajú, že viem, čo sa má a nemá v prvých 3 mesiacoch tehotenstva? Prečo mi niekto radí vydať sa, aby som „vedela, ako to chodí?“ Čo je manželstvo, experiment? Skúsim si a keď to nejde, tak sa z toho vyzlečiem ako z kabáta? A navyše, budeme rodiť? Ale iste, určite je veľa žien, ktoré lapajú po dychu a musia sa vydať za každú cenu. Verím a stretla som sa aj s takými, ktoré sú tak šťastné a život ich baví. To je OK! Ale fakt nerozumiem, prečo ja nemôžem mať ten istý komfort a prestať byť stále dotazovaná. Prečo mi niekto nepogratuluje tak ako pri narodení dieťaťa = „Gratulujem, že si si vybrala život aký chceš a neotravuješ okolie!“ To sa asi nenosí. Niekto sa mi snažil vyhovoriť, že žiadne spoločenské normy nie sú. Ja si, naopak, myslím, že každý posudzuje každého. Vydatá slobodnú, slobodná vydatú a s deťmi atď. Aj ja som taká bosorka, že keď vidím, ako sa niektorí rodičia chovajú k svojim deťom, tak sa pýtam, prečo deti vôbec majú? Deti sú radosť, starosť, obeť atakďalej. Je super, keď to niekto zvláda. Je super, keď niekto má 2 deti a je šťastný, tak ako aj ten, čo má detí ako maku. Každému čo jeho jest. Taký malý príklad pri téme = „Čo si robil cez víkend?“ Nič, moja žena je tehotná. Pýtam sa a čo, zomiera, keď je tehotná? V ktorom je mesiaci, bola moja otázka. Odpoveď – zobuď sa, čo nevieš, že prvé tri mesiace sa nemôže robiť nič? A do prdele, povedala som si. No, neviem, lebo ma to netankuje. Iba by ma tak zaujímalo, ako rodili naše mamy, alebo ako rodili ich mamy? Lebo teraz je to strašne „ťažké“, robia sa strašné ceremónie okolo všetkého. Áno, povedia si tí zainteresovaní, čo tá píše, keď nevie a nemá deti?! Nie, naozaj neviem, aký to je pocit mať deti. Áno, nerodila som a preto k tejto téme nemám mať čo názor. Teším sa, keď ľudia nájdu svoje šťastie – v manželovi, deťoch, práci, cestovaní atď. Len som unavená počúvať stááááááále o manželstvách a deťoch. Ja som si vybrala inú cestu a nesnažím sa niekomu nahovoriť, že je to tá správna. Nadobúdam každým rokom silnejší dojem, že ja nie som materiál na rodenie a manželský život. Neviem, čo sa stalo na ceste mojím životom, ale šípim alergiu na celý ten humbug okolo rodenia, brania sa a rozvádzania, riešenia kto s kým a prečo? Rada sa stretávam s mojim kamarátmi, ktorí majú rodiny, ale tie otázky typu „Máš niekoho?“ mi lezú kapitálne na nervy. Už sa to ani nesnažím zakryť. Mne môj stav NE-VA-DÍ, ba dokonca ho vítam, lebo som si ho DOBROVOĽNE zvolila! Mne vadia tie tirády okolo toho! Asi je to iba únava materiálu. Matky a tatkovia, fandím Vám, ale „NECH BROUKA ŽÍT“! PS: Klobúk dolu pred všetkými, čo „brouka“ nechajú žiť. Teším sa, že poznám aj takých 🙂

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 273204x
Priemerná čítanosť článkov: 4793x

Autor blogu

Odkazy