Založ si blog

Muži, ktorí posielajú kvety…

Áno, ešte takí existujú. Som prekvapená a šťastná. Stalo sa to pred pár dňami. Normálny deň v práci. Vyšla som si z kancľa sadnúť na slnko, ktoré mi v týchto tmavých dňoch strašne chýba. Zavolal mi kolega, že sa mám ponáhľať naspäť. Behom, že je to urgent. Bože, hovorila som si v duchu, čo je toto zase za koninu, narodky mám až v októbri (stalo sa minulý rok).  A ešte som si popod nos hundrala, čo tak horí, že nemôže chvíľu počkať. Vojdem tam, kolegovia natešení, záhadné úsmevy a pán z firmy „Delivery“ s veľkou kyticou. Ruže všetkých farieb. Ružová kartička a na nej: Výnimočné farby pre výnimočnú ženu. Podpísaný „Obdivovateľ“. Dlho som si myslela, že sa neviem červenať. Ale kolegovia mi to ľahko pripomenuli. Aj oni sa tešili, lebo som dlho hrala takú železnú lady. Lebo som si myslela, že mi to pomôže. Najprv zakryť počiatočné rozpaky a potom mi to už tak prischlo. Nikdy som nebola tá ružová kvetinka, ale toto ma dostalo. Možno aj muži dnešných dní sa boja poslať kvety. Možno to považujú za prejav slabosti. Lebo sa možno nechcú cítiť „slabo“. Možno si myslia (myľne), že si z nich niekto bude uťahovať. Tento je odvážny. A trpezlivý. Tak trochu z iného sveta. On vlastne je z iného sveta. Ale žijeme tu, v jednom. Čakal skoro dva roky, kým mi poslal kyticu. Poslal mi smsku, ktorú som skoro odignorovala. Na otázku, či som zaneprázdnená, som odpovedala otázkou „Kto je to?“ a vzala som mu vietor z plachiet, ktoré ledva stačil v tom obrovskom nárazovom vetre rozvinúť. Spôsob, akým mi dvoril mi príde ako z minulého storočia. Vždy, keď ma videl s niekým iným, iba slušne pozdravil a prehodil zopár zdvorilostných viet. Keď ma videl samú, pochválil mi vzhľad a pýtal sa, ako sa mám. Ani vo sne ma nenapadlo, že je to on. Nie je to taký ostrieľaný šampión, čo balí baby na počkanie. Je to muž, ktorý nerobí nátlak. Má v sebe tú elegantnú hanblivosť, ktorá sa mi strašne páči. Lebo každý chce byť macho (alebo železná lady). A to nefunguje, na to nie sme naprogramovaní. Žena by mala byť žena (aj keď neviem byť krehká kvetinka..) a muž by mal byť muž (nerovná sa macho). Vyšli sme si na víno a cigaretu. On džúsik a vodnú fajku. Bolo to super, vyberal témy, ktoré ma bavili. Vtipný a šarmantný. Tou svojou hanblivosťou (podčiarknutou strojčekom na zuby) ma (bože, toto je ťažké slovo) dojímal. Po dlhej dobe zaspávam ľahko a vyrovnane. Chcená. Ale iným spôsobom. Dlho som si kládla otázku, ktorá zaznela v Románe pre ženy – „Proč vzbuzuji tak málo lásky?“ Už som si ju prestala klásť.

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 271606x
Priemerná čítanosť článkov: 4765x

Autor blogu

Odkazy