Založ si blog

Ako som sa uchadzala o pracu v SK spolocnosti v Dubaji alebo Slovaci Slovakom v zahranici

Bol maj, lasky cas… Hovno. Bol jeden z tych parnych strasne vlhkych dni v Dubaji a ja som si to kracala na pohovor so slovenskymi super manazermi. Ona, nieco po tridsiatke, trosku pri tele, nepekne oblecena a velmi zakomplexovana. On, super stihly, sliedive male kmitajuce ocicka a male rucicky. S kravatou uviazanou tak tesne, ze som mala pocit, ze vedie sado-maso zamecek a nie „super renomovanu slovensku spolocnost“. Celkom ladili. Z pohovoru nezvyknem ujst. Vacsinou iba z nepekneho rande naslepo. Tu som si tie oci vypichnut nemusela, lebo jej vysoka fistula ma lakala uz na dialku. Prekvapil ma pevny stisk ruky a skoro prijemny usmev. Jeho ruka mi zosrotovala tu moju, ale hovorila som si, nepredbiehaj, vypada to ‚super slovensky‘ – kto z koho. Po obligatnom „ake je to tazke vysplhat sa na spicu tohto biznisu a ako dobre pozname tunajsie zvyky a aku super klientelu mame“, som ten pohar skoro prehltla s prvym duskom vody. Co nam o sebe poviete a kam sa uberate? Velmi originalne a velmi potrebne. Pani ejdzaaar manazerka isla na to zostra. Lebo viete, my potrebujeme niekoho, s kym budeme vychadzat a kto nam zapadne do kolektivu. A mali ste niekedy nejake konflikty? Hlavou mi blyslo, ci je ten moj smiech v tejto pasazi vhodny, ale nemohla som odolat. Vedela som, ze som na pohovore a vedela som, ze s nimi by to neslo. Trosku sarkazmu mi uslo z mojich drzych tiezslovenskych ust. O ktorom konflikte by ste chceli pocut – o tom, ako som namiesto ocenenia v jednej praci pomohla kolegyni vysplhat sa po mojom chrbte na moj vysnivany job, alebo ten o tom, ako som dala vypoved po tom, co som zistila, ze by som si mala zbalit svesticky ze sve zahradky iba pre to, ze som si vypytala dovolenku/neplatene volno v ‚nevhodnom case‘? Alebo ten, ako

sa kolegyna nemohla zmierit s tym, ze odchadzam do Thajska na tri tyzdne, zatial co ona bude makat (vedela o mojom odlete ½ roka vopred a ‚jasne, no problema‘)? Preco sa smejete? Lebo mi to pride ako vtipna otazka. Viete, ja si nemyslim, ze pohovor ma zacat konfliktami. Ja si myslim, ze by sme sa mohli bavit pozitivne a potom mozete testovat moju krivku konfliktnosti. Do hry vstupil pan manazer s velmi milym monologom. Nepozvali ma vraj na pohovor diktovat im, akym smerom sa ma uberat pohovor. A tiez, ze by som o sebe mala povedat take veci, ktore by mi pomohli k uspesnej kariere v tejto ‚renomovanej….‘. Hovorila som si v duchu, ze toto je presne to, co hladam. Hlupy rojko z rodnej hrude, ktory potrebuje dokazovat sebe a ostatnym hladnym slovenskym krkom aky je on uzasny pan riaditel a ako to vsetko zvlada. Bolo mi z toho smutno, ale  ten smutny zachvev som prekryla usmevom a vysvetlenim, ze si myslim, ze to nema cenu. Jeden z dovodov, preco nie som na rodnej hrudi je to, ze sa mi nepaci ako Slovaci reaguju jeden na druheho. Ide vzdy o tu susedovu kozu. Vonku je to este horsie, najvacsi podraz mozes cakat od svojho rodaka. Smutne, ale taka je moja skusenost. Hlavu sklonit, ohnut chrbat a drzat sa v krdloch. Som hrda Slovenka a nikdy som svoju krajinu nezapredala odpovedou na dotaz odkial pochadzam. Som schopna donekonecna vysvetlovat vsetkym, ktori sa zaujimaju, ze som Slovenka a Slovinsko je celkom ina krajina a ze s Cechmi zijeme v jednej spolocnej Unii zvanej Europska. A moj prizvuk nie je rusky, ale ciste slovensky. Vysvetlujem aj to, ze na strankach EU som nasla pri Slovakia slovinsky pdf file s podmienkami podnikania mimo EU a to je chyba. Odpovedou z EU mi bolo, ze nemozu najst tu konkretnu stranku, tak som napisala znova. Je to uz dva mesiace, co pisem a nevzdavam to.

Nalistujte si tuto linku a otvorte prilohu Podpora Europskej Unie na podporu MSP:

http://ec.europa.eu/enterprise/newsroom/cf/itemlongdetail.cfm?item_id=3537&lang=en

File obsahuje rady v slovincine!

V jednom z dubajskych barov som natrafila na skupinku slovenskych fanusikov pocas posledneho sampionatu. Bavili sa slovensky, bola som na ceste k nim, ked k nim podisiel Amik a pytal sa, odkial pochadzaju. Slecna, nebezpecne krasna odpovedala, ze je z Ceskej republiky. Zastavila som sa v polceste a sla sa naspat bavit so svojimi arabskymi kamaratmi. Na dotaz, preco som sa vratila som spustila tiradu o tom, ze milujem Slovakov, ale mandle mi dvihaju tupci, ktory si nectia nic svoje, ale opicia sa a predavaju cudziu krv.

Moje auto nesie nalepku nasej republiky aj napriek tomu, ze nesuhlasim s mnohymi vecami, co sa u nas deju, vratane ten sialenej malosti, ktoru sme bud zdedili alebo vypestovali za cias, ked nas ovladali ine narody.

Casto myslim na Stura a Dubceka, lebo ich povazujem za absolutne symboly Slovenska. Pytam sa samej seba, kam ten slovensky narod speje? Je uplne jedno, kto nam vladne, lebo my sami vo vnutri nie sme stotozneni s tym, kto sme a odkial pochadzame.

Chystam sa na Slovensko s mojimi kamaratmi z inych krajin, lebo chcem, aby vsetko videli.

Mozno budu mat krasnu dovolenku…

Útek z Planéty opíc

17.04.2022

Ubehol takmer mesiac po návrate z Planéty opíc. Tak sme si s Alicou nazvali karibský ostrov Martinik, z ktorého sme sa nečakane vrátili o 8 dní skôr. Verili by ste tomu? Exotický ostrov plný pláží, bezstarostného života, dobrého jedla a nekonečného oddychu. Tak sme si to aspoň predstavovali. Ale všetko po poriadku. Ja som vyrazila na cestu o dva dni skôr, po [...]

Čo sa naučíš do 40tky . . .

21.11.2017

Nedávno som oslávila štyridsiatku. Urobila som si zoznam vecí, ktoré som sa naučila: Používaj vždy ochranu – na ruky aj pohlavné orgány. Kúp si slúchatka s možnosťou odbúrania vonakajšieho zvuku. Nemusíš mať vždy posledné slovo. Požičané knihy sa ti už nikdy nevrátia. Múku k životu nepotrebuješ. Láska je ako prdenie. Keď musíš zatlačiť, pravdepodobne to [...]

Taliansko – Ako prežiť pravidlá a (ne)vyhnúť sa obžerstvu

06.10.2017

Toto nie je cestopis, toto je skôr návod na to, ako prežiť prejedanie, ktoré vyvoláva klamný znak vysokého štádia tehotenstva (novinka – aj u mužov). Po dvoch týždňoch cestovania zo severu na juh Vám môžem s kľudom Angličana povedať, že hoci som pomerne scestovaná, Taliansko ma chytilo za srdce. Už nikdy nič nebude tak, ako predtým haha (preháňam). Stopu to [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

sajmon

Zo života hmyzu :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 273000x
Priemerná čítanosť článkov: 4789x

Autor blogu

Odkazy